jaarverslag 2022

JAARVERSLAG 2022

- Op 1 januari 2022 telde onze vereniging 128 leden.

- De eerste week van januari hebben we bij alle leden een pakje wafels bezorgd. Dit omdat we door de coronamaatregelen nog steeds niets kunnen organiseren.

- Op 27 januari zijn we, na een coronapauze, weer gestart met de wekelijkse beweegactiviteiten. Dit zijn het meer bewegen voor ouderen op maandag, de yoga op dinsdag, de gym en het koersballen op donderdag. Op 19 april zijn de kaarters weer gestart.

- Op 21 april hebben 44 personen een wandeling rond Ransdaal gemaakt en 60 personen hebben daarna friet met een snack gegeten bij Happy Frites. Een mooie dag ondanks dat het tegen de avond koud was op het terras.

- Op 19 mei brachten 24 personen een bezoek aan de kerk in Wahlwiller waar muurschilderingen en de kruiswegstaties van kunstenaar Aad de Haas

te zien zijn. Aansluitend koffie gedronken in Wittem.

- Op 7 juli brachten 25 leden een bezoek aan Het Verzamelhuis in Wijlre. Na afloop was er koffie met vlaai bij Café Hazen-Wijnen.

- Op 25 augustus brachten 43 personen een bezoek aan de Kluis in Valkenburg, waar ze een rondleiding en een kopje koffie/thee kregen met een cupcake. Ondanks de tropische hitte gingen de meesten te voet. Na afloop wachtte in ’t Wouves een heerlijke lunch.

- Op 12 september gingen 17 leden naar het Bezoekerscentrum Lieteberg in Zutendaal en naar Heppeneert. Een fijne dag met lekker eten.

- Op 21 september maakten 42 leden op een stralende dag een dagtrip naar het Struisvogelparadijs in Remagen en naar Linz am Rhein. Een geslaagd uitstapje dat werd afgesloten met een lekker diner in Vaals.

- Op 17 oktober waren 45 personen aanwezig bij de presentatie van onze dorpsgenoot Rob Meijs.

Hij vertelde ons onder andere iets over hoe je kunt overleven in de natuur door gebruik te maken van de krachten van de natuur en over primitieve technieken en ambachten.

- Op 14 november presenteerde Wil Maassen aan de 40 aanwezigen zijn boek “Met gevaar voor eigen leven”. Hij vertelde over waar en bij wie in Voerendaal onderduikers zijn opgevangen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een indrukwekkende presentatie.

- Op 15 december waren we blij na twee coronajaren weer een gezellige kerstmiddag te kunnen organiseren waarbij 91 leden aanwezig waren.

Buiten de jaarvergadering vonden er in 2022 nog 9 bestuursvergaderingen plaats.