jaarverslag 2019

Jaarverslag 2019

- Op 1 januari 2019 telde onze vereniging 118 leden.

- Op 3 januari kwamen 66 personen naar het verrasje. Harrie Kamps had weer heerlijke wafels gebakken. Het jaarprogramma 2019 werd besproken.

- Op de jaarvergadering op 7 februari waren 61 leden aanwezig. Fred Kamps trad af als bestuurslid en Jan Pieters werd gekozen. Na de vergadering gaf Jan Pieters een presentatie over zijn pelgrimstochten naar Santiago de Compostella.

- Op 7 maart waren 41 personen aanwezig bij de themamiddag over brandpreventie door medewerkers van de Brandweer Zuid-Limburg. Een leerzame middag.

- Op 1 april gingen 65 leden mee met het jaarlijks uitstapje. Dit jaar ging het uitstapje naar Brussel. In de ochtend kregen de aanwezigen een rondleiding in het Europarlement. Na de lunch werd de stad Brussel bezocht. De dag werd afgesloten met een diner en laat in de avond was het gezelschap terug in Ransdaal. Een lange, maar interessante en gezellige dag.

- Op 7 april hebben 32 leden van onze vereniging de gezamenlijke activiteit van de 4 seniorenverenigingen van de gemeente Voerendaal in de Borenburg bezocht. Er waren optredens van het Shantykoor uit Schinveld en van Huub Eussen.

- Op 2 mei liepen 37 personen mee met de voorjaarswandeling rond Eys. Een prachtige wandeling waar af en toe flink geklommen moest worden.

- Op 16 mei gingen 36 leden mee met de korte dagtrip naar vliegveld Beek en de

Maas- / Heuvelland Tour. Bij terugkomst in Ransdaal konden ze nog even nagenieten met een drankje op het terras bij het station.

- Op 6 juni kregen 34 personen een rondleiding in de Geulhemmergroeve.

Naast de talrijke muurschilderingen werden een aantal uitzonderlijke plekken in de grot getoond waaronder een fossielen museum en de grotwoning.

- Op 4 juli bezochten 38 personen het Maankwartier in Heerlen. Na afloop was er koffie met vlaai en daarna keerden de meesten huiswaarts met de trein.

- 27 Leden bezochten op 1 augustus de natuurbegraafplaats Eijgelshof.

- Op 5 september waren 58 personen aanwezig bij de lezing “Kinderen van zwarte bevrijders”.

- Op 3 oktober maakten 22 personen een mooie herfstwandeling in de Schinveldse bossen. Onderweg lieten ze zich de koffie met vlaai goed smaken.

- Op 6 november waren 49 personen aanwezig bij de lezing “van mond tot kont”. Een interessante lezing van Jan van Wersch over de tocht van het voedsel door het maag-darmkanaal van hap tot plons.

- Op 17 december bezochten 102 leden de kerstmiddag. Het eten was heerlijk en tussen de gangen door genoten de aanwezigen van een sfeervol optreden van het Teerling Trio en van een voordracht van Margriet Megens.

Buiten de jaarvergadering vonden er in 2019 nog 8 bestuursvergaderingen plaats.