jaarverslag 2020

JAARVERSLAG 2020

- Op 1 januari 2020 telde onze vereniging 121 leden.

- Op 2 januari kwamen 60 personen naar het verrasje. Het was zoals altijd weer gezellig. Mariëtte presenteerde het jaarprogramma 2020 onder het genot van “ein tas koffie mit ein waffel”.

- Op 6 februari waren 7 bestuursleden en 57 leden aanwezig bij de jaarvergadering. Na de pauze toonde Jan Magnee ons diverse films gemaakt in Ransdaal door de jaren heen.

- Op 5 maart waren 47 personen aanwezig bij de lezing “Kent u het Mergelland ook zo?” door Hubért van Loo. Hij maakte met ons een “virtuele wandeling” door een stukje Zuid-Limburg dat wij het “Mergelland” noemen.

- Op 15 maart hebben we alle activiteiten, zowel de weekactiviteiten als onze geplande maandelijkse activiteiten, stopgezet in verband met het coronavirus. Er kan wel nog worden gewandeld.

- In juni hebben alle leden een persoonlijke kaart gehad waarin hen medegedeeld is dat er over het tweede halfjaar 2020 geen contributie geïnd zal worden.

- In juli/augustus heeft Hein de Vos een Excel cursus gegeven aan 8 leden.

- In september zijn de gymgroepen, de yogagroepen en de koersballers weer gestart. Wel met inachtneming van het coronaprotocol.

- Medio oktober hebben we weer moeten besluiten de gym, de yoga en het koersballen te stoppen in verband met het hoge aantal besmettingen met het Covid-19 virus.

- In november hebben we een amaryllis en bonbons bezorgd bij alle leden.

Door alle maatregelingen/beperkingen i.v.m. het coronavirus konden alle geplande activiteiten vanaf medio maart, zoals lezingen, themamiddagen, uitstapjes en het kerstdiner niet plaatsvinden.

Om toch het onderling contact houden, ontvingen de leden regelmatig de “Nieuwsbrief coronavirus”.

Buiten de jaarvergadering vonden er in 2020 nog 5 bestuursvergaderingen plaats.